Login
Početna
Integrityobservers.eu
Integrity observers

Ova web stranica izrađena je uz potporu
Europske unije i Veleposlanstva Švicarske Konfederacije u RH. Više...

Javna nabava - baza

Zarobljeno društvo X: Neovisni i neprofitni mediji u Zagrebu potpisali ugovore s đavlom i zašutili! Provjerite čitate li zatrovane vijesti!

 
Autori: M. Podumljak, A. Hećimović

U velikom Fairpress-ovom istraživačkom serijalu o mega-korupcijskoj mreži pod naslovom Zarobljeno društvo, koji je započeo našim istraživanjem što su sve organi kaznenog progona „propustili“ utvrditi u aferi AGRAM, pisali smo o poveznicama između gradonačelnika Milana Bandića, šefa Zagrebačkog hodlinga Slobodana Ljubičića, te vlasnika C.I.O.S. grupe Petra Pripuza i osoba procesuiranih u predmetu tzv. „zločinačka organizacija“, kolokvijalno poznatih kao „dečki s Knežije“. Nakon objave dosadašnjih devet nastavaka serijala Zarobljeno društvo, redakcija Fairpress-a zaprimila je niz pitanja „zbog čega ostali mediji ne prenose ove informacije“, pogotovo u vremenu kada se i poluretardirani FB statusi nalaze u prime-time vijestima na nacionalnim televizijama? Dio razloga smo već rasvijetlili u osmom nastavku serijala iz kojeg je vidljivo da je supruga glavnog tajnika Hrvatskog novinarskog društva Vladimira Lulića, Dianora Kobia Lulić, bliska suradnica i osoba od povjerenja gradonačelnika Milana Bandića. U istom članku jasno smo prikazali i ulazak „dečki s Knežije“ i Slobodana Ljubičića u medijsko vlasništvo i to putem vlasničkih i drugih poveznica s društvima Novi Radio – Zadar, Enter Radio, Ultra FM, Antena Zagreb , Gold FM,Obiteljski radio d.o.o., Rock FM d.o.o., Antena FM d.o.o., Ultra FM d.o.o., Enter the Club, Enter Entertainment d.o.o., Expres Radio d.o.o. (preimenovan kasnije u Mega Radio), Z1 TELEVIZIJA i TELEVIZIJA SLJEME, o čemu detaljnije možete pročitati ovdje.

No, da se vratimo aferi AGRAM i njezinim počecima. Kako smo to opisali u prethodnim nastavcima, afera AGRAM službeno započinje krajem 2014. godine uhićenjem gradonačelnika Milana Bandića, šefa ZG holdinga Slobodana Ljubičića i Petra Pripuza između ostalog zbog manipulacija ugovora o javnoj nabavi povezanog s gospodarenjem otpadom, odnosno sumnji istražitelja u udruženi pothvat navedene trojke u kojem se pogodovalo C.I.O.S. grupi, odnosno njezinom predsjedniku uprave Petru Pripuzu. Potom smo opisali začuđujuće sklapanje ugovora između Zagrebačkog holdinga i članica C.I.O.S. grupe i nakon uhićenja ove trojke, odnosno odmah po njihovom puštanju iz pritvora. U nastavku serijala opisali smo i sklapanje još dva okvirna sporazuma, što je sveukupno činilo više od 50 milijuna kuna vrijednosti u ugovorima i okvirnim sporazumima, koje Grad Zagreb, odnosno ZG Holding sklapaju s članicama C.I.O.S. grupe, nakon što su odgovorne osobe u ovim društvima već uhićene zbog sumnji u zlouporabe upravo u postupcima javne nabave. Da paradoks bude još veći, nakon uhićenja zbog sumnji u zlouporabu postupaka javne nabave, s tvrtkama u vlasništvu Petra Pripuza, ugovore o javnoj nabavi sklapa i MUP RH, odnosno ista ona policija koja ih je i uhitila i to u ukupnoj vrijednosti od3.897.689 kuna, o čemu više možete pročitati ovdje.

U svemu navedenom opravdano je postaviti pitanje, zašto ovakvi ugovori nisu privukli veću pažnju javnosti, pogotovo ako se uzme u obzir da je pokušano ubojstvo novinara Dušana Miljuša kada se dotakao ovih tema, a napad nikad nije dobio sudski epilog, iako su postojali dokazi i o napadačima i o naručiteljima, a o čemu smo već pisali. U takvim situacijama, u nekom normalnom društvu, mediji su neumoljivi, gaze i lome, sve dok se pravda ne istjera na čistac. Obzirom na ranije opisane poveznice s gradskom vlasti, posve je jasan bio izostanak podrške HND-a u razrješavanju napada na Dušana Miljuša, no što je s ostalim „neovisnim“ medijima? Većina tih medija je opravdano jaukala kada se ništa nije moglo pisati protiv Ivice Todorića i AGROKOR-a, jer je ovaj putem svojih financijskih transakcija i oglašavanja držao pod kontrolom skoro cjelokupnu medijsku scenu u Hrvatskoj. No, zašto se ti isti mediji ustručavaju pisati o Milanu Bandiću, Slobodanu Ljubičiću, i Petru Pripuzu osim u kratkim periodima kada nad njima visi USKOK ili policija, pogotovo kad već znaju kako je to kad se o nečemu ili nekome ne smije pisati? Upitali smo se i je li moguće da niti jedna od ekskluzivnih i dokumentiranih priča nije bila interesantna da bi se prenijela u nekom od „neovisnih“ ili neprofitnih ili bar lokalnih medija u Zagrebu? Jer, u vrijeme kad je istraživačko novinarstvo skupo, prijenos priča sa stotinama objavljenih dokumenata koje je mukotrpno sakupljao netko drugi, postaje jeftin način za doći do publike. No, nije se dogodilo.

Ugovori s đavlom izbrisali univerzalni princip i javni interes iz „neovisnih i neprofitnih medija“

Kako bi dobili odgovore na naša pitanja, analizirali smo financijske odnose između grada Zagreba, odnosno Zagrebačkog holdinga i medija u Gradu Zagrebu. Kao i u slučajevima Zagrebačkog holdingai MUP-a RH, analizirali smo samo ugovore nakon uhićenja ove trojke (kraj 2014. – kraj 2017. godine), jer tada su već svi trebali znati da se navedena trojka nalazi pod ozbiljnim sumnjama u zlouporabe, te su trebali biti svjesni da poslovati s članovima osumnjičene trojke dovodi u pitanje i njihovu neovisnost. Pogotovo, kad njihovo pisanje o skandalu za skandalom izostane na način na koji to zaslužuje obzirom na javni interes i financijske vrijednosti koje se u pričama spominju. No, unatoč uhićenjima Milana Badnića i Slobodana Ljubičića, svi značajniji neprofitni mediji i lokalni komercijalni mediji sa sjedištem u gradu Zagrebupodnijeli su zahtjev za financiranjem i dobili su za njihove financijske prilike značajne financijske potpore od Grada Zagreba i Gradskog Holdinga u različitim aktivnostima i za različite projekte.

U potporama tzv. male vrijednosti za period 2015. – 2017. kao što možete vidjeti iz tablice ispod najveću ukupnu vrijednost potpora dobio je portal Index.hr – ukupna vrijednost 570.000,00 kuna, potom među prvih deset nalaze se portal Dalje.com s ukupnim iznosom potpore 410.000,00 kuna, portal Politikaplus.com s ukupnim iznosom potpore 395.000,00 kuna, portal Zna.hr s ukupnim iznosom potpore 340.000,00 kuna portal Zagrebancija.com (vlasništvo TV Jabuka) s ukupnim iznosom
potpore 210.000,00 kuna,portal Direktno.hr s ukupnim iznosom potpore 185.000,00 kuna, portal Forum.tm s ukupnim iznosom potpore 150.000,00 kuna, portal Objektivno.hr s ukupnim iznosom potpore 110.000,00 kuna, portal Zg-magazin.com s ukupnim iznosom potpore 95.000,00 kuna, portal Promise.hr s ukupnim iznosom potpore 95.000,00 kuna. U nastavku tu su još portal Lupiga.com, Urbancult.hr, Vizkulutura.hr, Prglas.com, i Startnews.hr, s potporama ukupne vrijednosti 85.000,00 odnosno 80.000,00 kuna. Važno je napomenuti, da su neki od navedenih medija dobili i sredstva za predizbornu promidžbu Milana Bandića, što je priča koju ostavljamo za jedan od nastavaka.



U potporama za audiovizualne i radijske sadržaje, dodijeljena sredstva su još značajnija. Pa su tako prvaci u ostvarenim potporama od grada Zagreba u periodu 2015. – 2017. godine: Z1 TELEVIZIJA s ukupno ostvarenom vrijednošću potpore 5.937.980,00 kuna. Da podsjetimo, to je upravo ona televizija kojoj je jedan od vlasnika bio šef Zagrebačkog holdinga Slobodan Ljubičić. Potom OTVORENA TELEVIZIJA s ukupno ostvarenom vrijednošću potpore 5.363.094,00 kuna, Nezavisna televizija (MREŽA TV) s ukupno ostvarenom vrijednošću potpore 3.576.876,00 kuna, odmah iza njih na listi je Obiteljski radio, s potporom u ukupnoj vrijednosti 3.430.182,00 kuna, potom RADIO KAJ s potporom u ukupnoj vrijednosti 2.551.681,00 kuna, ENTER ZAGREB s potporom u ukupnoj vrijednosti 2.551.209,00, YAMMATradio s potporom u ukupnoj vrijenosti 1.555.296,00 kuna, MT ETER s potporom u ukupnoj vrijednosti 1.439.855,00 kuna, HIT FMs potporom u ukupnoj vrijednosti 1.385.445,00 kuna, RADIO 101 s potporom u ukupnoj vrijednosti 1.238.149,00 kuna, Zagrebački Radio Plavi 9 s potporom u ukupnoj vrijednosti 572.000,00 kuna. Kao i kod televizijskog financiranja, i ovdje je gradonačelnik Milan Bandić bio posebice izdašan prema radijskim postajama koja su na neki način povezana s obitelji Pripuz i Slobodanom Ljubičićem, odnosno s „dečkima s Knežije“, vidi članak ovdje. No, niti ova činjenica nije bila interesantna istražnim organima u slučaju Agram, barem ne prema tekstu optužnice koju možete naći u našem tekstu dostupnom na ovom linku. A Bandiću je osigurala pobjedu na još jednim izborima!



Kada se navedenom pridoda i činjenica da je u 2016. i 2017.godini, Zagrebački holding (na koji i dalje, bez obzira na ostavku, veliki utjecaj ima Slobodan Ljubičić o čemu smo ranije pisali), sponzor velikih događanja Lidera (Lider media, “Dan velikih planova”), te isto tako sponzor manifestacije Večernjeg lista u 2017. godini (OPG “Zlata vrijedan”), (sve bez navođenja ukupnog iznosa sponzorstva), te činjenica da je veliki gazda HANZA medije(Jutarnji, Slobodna itd.) ujedno i odvjetnik Milana Bandića (Marijan Hanžeković), koji je za gradonačelnika Milana Bandića i platio jamčevinu kako bi ovaj izašao iz pritvora, slika zbog čega se ne piše o ovoj mega aferi na način na koji to ona zaslužuje, postaje potpuna. Naravno tu ostaje velika trojka – RTL, NOVA TV i HRT, o kojoj ćemo pisati drugom prilikom.

Potpuno je jasno, dakle, da su navedeni mediji ostvarili svaki za svoje financijske prilike značajne potpore od Grada Zagreba i Zagrebačkog holdinga, odnosno od strane Milana Bandića i Slobodana Ljubičića. Potpuno je jasno da se niti jedan od ovih medija nije niti jednom riječju osvrnuo na objave Fairpress-a, a koje su sve dokumentirane i vrlo jasno obrazložene. Postoji li poveznica između neobjavljenih priča i financiranja, zaključite sami. Na nama je da vas upozorimo da određeni sadržaj u medijima može biti uvjetovan financiranjem medija i novinara putem različitih programa, a svatko tko čita, neka razmišlja svojom glavom. Ukoliko je još ima. U cijeloj priči interesantno je i kako se nekadašnji velmoža medijskog financiranja, barem što se neprofitnih medija tiče, Zlatko Hasanbegović, koji se jako bunio protiv financiranja neprofitnih medija iz državnog proračuna dok je bio Ministar kulture, ne buni kada to radi njegov koalicijski partner Milan Bandić. Jer Hasanbegović drži na okupu gradsku vlast i nesporno je imao utjecaja na odlučivanje o potporama u 2017.godini, što je i pokazao uklanjanjem imena J.B. Tita s trga. S druge strane interesantno je, što iz ovih podataka proizilazi, kako su ugovori s đavlom izbrisali univerzalni princip i javni interes iz naoko neovisnih i neprofitnih medija, u koji su se isti kleli i u koji se kunu kod svake rasprave o mogućem ukidanju financiranja iz državnog proračuna. I Fairpress je neprofitni portal. No, bolje se ugasiti nego tikve s đavlom saditi. Dok nas ne dokinu, nastavljamo s ovom pričom.

Prilozi:

Grad Zagreb 2015 Male Vrijednosti
Grad Zagreb 2015 Audiovizualni i radijski 
Grad Zagreb 2017 Audiovizualni i radijski
Grad Zagreb 2017 Male vrijednosti
Grad Zagreb 2016 Male vrijednosti
Grad Zagreb 2016 Audiovizualni i radijski
 

Vezani članci: USKOK i Županijski sud u Zagrebu omogućuju Bandiću, Ljubičiću i Pripuzu nastavak lukrativnog biznisa i 50 mil. kuna prihoda unatoč spektakluZa Bandića, Pripuza i Ljubičića „bussiness as usual“ i 50 milijuna kuna prihoda pod paskom USKOK-a i pravne državeMože li MUP koji posluje s osumnjičenikom (tada uhićenim Pripuzom), nepristrano voditi postupak protiv njega!?Ekskluzivno! Petar Pripuz upisao se na nekretnine u vlasništvu Slobodana Ljubičića pred očima policije i USKOK-a!Cure s Rudeša uzele imovinu Dečkima s Knežije!MUP, USKOK i sud omogućili da naš novac postane „njihova obiteljska stvar“Nakon pisanja Fairpress-a o poveznicama Grada Zagreba, Slobodana Ljubičića i Dečki s Knežije, hakiran Fairpress portal! No, mi nastavljamo!Ekskluzivno! HND u čvrstom obiteljskom zagrljaju s Bandićem, a Dečki s Knežije vlasnici medija!?Tko je naredio kršenje zakona kako bi zabranio News Bar i Fairpress.eu satirični osvrt na Bandića i Knežiju!?
Ova web stranica izrađena je uz potporu Europske unije i
Veleposlanstva Švicarske Konfederacije u RH.


Sadržaj ove web stranice odgovornost je Partnerstva za društveni razvoj.